Gingivitis - Dental Office
Parodontologija

ŠTA JE GINGIVITIS

Gingivitis je najblaži oblik parodontalnih oboljenja. Zubno meso je crveno, otečeno, krvari na najmanji podražaj, bolno je pri četkanju. Kod nekih oboljenja gingive mogu se vidjeti manje ili veće ulceracije (ranice), a kod nekih pacijenata gingiva može u toj mjeri biti uvećana da prekriva skoro cijele zube.

Ukoliko imate problema sa crvenim, otečenim zubnim mesom, a desni vam krvare na svaki podražaj, odnosno ukoliko vam upala desni (gingive) nije strana, onda najvjerovatnije imate gingivitis.

SIMPTOMI GINGIVITISA

1. Otečene desni

Upaljene desni se vrlo lako mogu prepoznati po oticanju zubnog mesa. Zubno meso može u tom slučaju promijeniti boju i postati crvene boje, umjesto roze koja karakteriše zdrave desni. Kratka vizuelna provjera prilikom pranja zuba bi vam mogla sačuvati oralno zdravlje.

1. Krvarenje desni

Kao što je ranije spomenuto, jedan od prvih i najčešćih simptoma pojave gingivitisa je krvarenje desni. Ukoliko vam se desi da primijetite krv prilikom pranja zuba, bez obzira na to koliko se često ili rijetko dešava, nemojte ignorisati ovu pojavu. Krvarenje desni može biti znak gingivitisa i bitno je reagovati što prije.

1. Neugodan zadah

Loša oralna higijena, hrana koju konzumirate, ali i rani gingivitis mogu biti povezani s neugodnim zadahom.

Bakterije koje mogu uzrokovati bolesti desni ispuštaju neugodan miris dok razlažu hranu u vašim ustima.

Ova neugodna pojava također može upozoravati na gingivitis ili neku drugu bolest desni.

1. Bol prilikom žvakanja

Naše tijelo nam skoro uvijek daje signale da nešto nije kako treba, što je slučaj i sa gingivitisom. Bol koja se javlja u desnima i zubima, kao i pretjerana osjetljivost zuba mogu biti znak gingivitisa.

GINGIVITIS KOD DJECE

Iako gingivitis i parodontitis češće pogađaju stariju populaciju, nerijetko se pojavljuje i u dječijoj dobi. Simptomi koji se mogu pojaviti su upaljene, otečene desni koje krvare, a veoma je česta pojava da dijete ne osjeća nikakvu bol. To često dovodi do neprepoznavanja problema i razvijanja bolesti desni.

Stoga je veoma važno voditi dijete na redovne kontrole kod stomatologa kako biste isključili potencijalne buduće probleme i dalje napredovanje gingivitisa i upalnih procesa.

Uz redovne posjete stomatologu i poboljšanje oralne higijene, problem možete spriječiti i prije nego što se pojavi.

UZROCI NASTANKA GINGIVITISA

Gingivitis je često uzrokovan neadekvatnom oralnom higijenom (plakom-bakterijama).

Pored primarnog uzroka gingivitisa – plaka, postoje i drugi faktori koji mogu uzrokovati gingivitis.

Nabrojat ćemo samo neke od njih:

• hormonske promjene (naročito one koje nastaju u trudnoći, tokom puberteta i menstruacije, u menopauzi);
  • porodična historija bolesti;
  • postojeće bolesti (primarno bolesti koje utječu na imunološki sistem kao što su rak i HIV, zatim dijabetes);
  • korištenje određenih lijekova (neki lijekovi mogu smanjiti normalnu cirkulaciju pljuvačke koja štiti zube i desni);
  • loše životne navike (pušenje i konzumiranje alkohola);
  • neadekvatna oralna higijena.

Postoji više oblika gingivitisa kao što su hiperplastični i ulcerativni gingivitis.

LIJEČENJE GINGIVITISA

Ukoliko ste prepoznali neki od navedenih simptoma i pojava, savjetujemo vam da ih ne ignorišete. Rano otkrivanje problema je ključno u njegovom liječenju.

Gingivitis se može liječiti prije nego što dođe do ozbiljnije faze bolesti – parodontitisa i ispadanja zuba. Ukoliko imate pitanja, a niste ih imali kome postaviti, naš stručni tim je spreman da vam da sve potrebne informacije.

Tretmani su bezbolni i efikasni. Dr. Mersiha Avdić-Saračević, specijalista parodontologije prati najsavremenije trendove u liječenju ovih oboljenja.

Kontaktirajte nas ukoliko imate pitanje ili želite zakazati termin.

Zdrave desni i lijep osmijeh su bliže nego što mislite.

MOGUĆE POSLJEDICE

Važno je napomenuti da neliječeni gingivitis može napredovati u težu formu bolesti koja se zove parodontitis.

Naravno, ne mora svaki oblik gingivitisa preći u paradontitis ukoliko se reaguje pravovremeno i ukoliko se započne s liječenjem na pravi način.

Ako gingivitis nije liječen dolazi do oštećenja vlakana koja drže gingivu pripojenu za zube i kost. Kada ta vlakana propadnu gingiva se odvaja od zuba i formira se patološki prostor između korijena zuba i gingive koji se zove parodontalni džep. Formirani parodontalni džep je idelano mjesto za nakupljanje plaka, razmnožavanje bakterija što uz lošu oralnu higijenu jos više ubrzava upalni proces. Upalni proces zahvata sve strukture parodonta sa izrazitim propadanjem kosti. Kada resorpcija ili razgradnja kosti dospije do vrha korijena zuba to se zove terminalni stadij parodontitisa i tada zubi ispadaju.

U svakom slučaju preporučujemo pregled stručne osobe kao najbolji način prevencije i liječenja ove bolesti.

12 okt, 2018

Pacijenti o nama – Tarik

Moj problem sa parodontozom je počeo, koliko se ja sjećam, prije 2 godine, kada sam počeo primječivati prilikom pranja zuba, da mi desni krvare i da se nakuplja kamenac, posebno na donjim jedinicama.

Čitaj više

Komentariši