Povezanost između parodontoze i bolesti srca

Povezanost između parodontoze i bolesti srca - Dental Office
Oralno zdravlje

Upala zubnog mesa je mnogo opasnija nego što mislimo, jer ne utiče samo na naše oralno zdravlje već ima direktnu vezu sa mnogim sistemskim oboljenima, između ostalog i bolestima srca.

Znate li da vam četkica za zube i zubni konac mogu pomoći da očuvate zdravlje vašeg srca?

Istina je. Ova dva oboljenja su istraživana u mnogobrojnim studijama koje su pokazale povezanost između njih. Dok uzrok-efekat veza nije nađena između parodontalne bolesti i kardiovaskularne bolesti, istraživači se slažu da postoji konekcija i da parodontalna oboljenja mogu povećati rizik za nastanak kardiovaskularnih oboljenja. Dugo se smatralo da su bakterije spona između njih ali skorija saznanja u naučnim krugovima pokazuju da je spona između dvije bolesti nastanak upalnih parodontalnih procesa (inflamacije).

Kako je inflamacija uzrokovana najčešče naslagama bakterijskog plaka koji je posljedica loše i neredovne oralne higijene, možemo reći da je dobra oralna higijena uz korištenje četkice za zube i zubnog konca važan faktor u prevenciji oboljenja srca.

Jedna studija iz 2015 godine je pokazala povezanost i između parodontalnih oboljenja i hipertenzije (visokog krvnog pritiska), dok je nekoliko studija pokazalo i vezu parodontalne bolesti sa cerebrovaskularnim ishemijama (npr. moždani udar).

Parodontalna bolest takođe moze pogoršati vec postojeca oboljenja i stanja kardiovaskularnog sistema.   Pacjenti koji su rizične skupine za nastanak infektivnog endokarditisa (upala unutrašnjeg sloja srca), najčešče zahtijevaju antibiotsku profilaksu jedan sat prije stomatološke intervencije.

Američko Udruženje Parodontologa i Američko Udruženje kardiologa se slažu da bi stomatolozi/parodontolozi i kardiolozi trebali u kooperaciji planirati terapiju kod pacjenata sa oba oboljenja u cilju poboljšanja stanja srca i oralnog zdravlja.

25 sep, 2022

Sve što trebate znati o važnosti čišćenja zubnog kamenca

Jedan od najpodmuklijih neprijatelja zuba koji se pojavljuje kod skoro svake osobe je zubni kamenac. Riječ je o čvrstim naslagama nečistoća koje se snažno vezuju za zube. Prije kamenca se formira zubni plak (mekane naslage nečistoće na zubima) koji se, ako ga ne odstranimo na vrijeme, mineralizira i formira tvrdi sloj – zubni kamenac kojeg ne možemo ukloniti bez stručne pomoći.

Čitaj više

Komentariši